sunnuntai 4. tammikuuta 2015

Vaatimuksista sydänten lupauksiin

Kukkakaalikeitto

Blinit

Bataatti-papukeitto


Paahdettuja ruusukaaleja ja granaattiomenaa

Hummusleivät


Lohikeitto

Nokkoskeitto

Ohrapuuro

Punajuurilaatikko

Salaatit

Uunibataatit

Vuosi on vaihtunut ja lupauksia on annettu.
Ehkä päätit aloittaa paremman elämän.
Näin ainakin minä olen tenhyt jo vuosikaudet.
Jokin on kuitenkin mennyt pieleen.

Olen laatinut itselleni pitkiä listoja niistä asioista jotka jätän pois elämästäni.
Sokeri, valkoiset viljat, makeiset ja herkut.
Vaadin itseltäni että liikun enemmän ja olen entistä tehokkaampi.

Rakettien räiskyessä olen vannonut että tämä yö muuttaa elämäni.
Nyt se tapahtuu, minä pystyn siihen!
Tammikuun sarastaessa mieli on kuitenkin hiippaillut kiellettyihin herkkuihin.
Himoitsen pumpernikkeleitäkin, joista en ole koskaan pitänyt.
Käsi ojentuu kakkuvadille.
 Samassa soimaan itseäni siitä kuinka heikko ja huono olenkaan.
Lenkkikään ei oikeastaan innosta, mutta ulos on lähdettävä säällä kuin säällä.
Kaikesta on tullut suorittamista.

Tätäkö halusin uudenvuoden lupauksella?
Onko elämäni nyt parempaa?

Vähitellen olen huomannut että ehdottomat kiellot ja rajoitukset eivät minun kohdallani ehkä ole se paras vaihtoehto.
Tänä vuonna lupauksia antaessa mietin mitä asioita haluaisin lisätä elämääni.
Mikä saisi minut oikeasti voimaan paremmin?

Myös näihin lupauksiin voi sisältyä liikuntaa ja terveellistä ruokaa, mutta silloin itseltä ei kielletä mitään. 
Valintoja tehdään omaa parasta ajatellen.
Niin että voisi hyvin!

Ravitsemuksen kannalta parempi elämä rakennetaan pitkälti kotikeittiössä.
Vakaalta arkiruokakivijalalta on helppo ponnistaa.
Silloin energiaa riittää touhuiluun, suklaapatukoita ei tarvitse syödä nälkään ja mieli pysyy valoisana.
Kaikkien iloksi ruokavalioon jää tilaa myös herkkuhetkille.

Halusin nostaa arkiruokailun ansaitsemaansa asemaan.
Kokosin tähän postaukseen ideakuvia ruoista, joita haluan testata tänä vuonna.
Ja niin, ymmärrän kyllä.
Ihmettelet varmaan missä ovat nakkikeitot, kanapastat ja lihapullat.
Niistähän se arkiruoka koostuu.
Useimmiten.
Tässä näkemystä kasvisvoittoisemmasta ravinnosta.
Ehkäpä saat kuvista inspiraatiota myös omaan kokkailuun.

Kuvan alta löytyy linkki alkuperäiseen ohjeeseen.

Iloista, valoisaa ja raikasta vuotta 2015.
Luvataan rakastaa ja lisätään asioita joita todella tarvitsemme!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti